Gouden breitip van oma om het breien een stuk makkelijker te maken.

Heb het breien net weer opnieuw ontdekt en het is weer even wennen. Maar wat is het heerlijk ontspannend om weer eens met een breiwerkje op schoot te zitten.

Ben voorlopig even simpel begonnen en heb de hele familie een zelfgebreide sjaal beloofd. Ik had een patroon uitgekozen met steeds wisselende naalden en was regelmatig de tel kwijt en maakte fouten.


Maar mijn moeder als ervaren breister, had de gouden tip voor mij. Brei aan 1 kant van het werk een los draadje mee in een andere kleur, dan weet je precies met welke naald je moet beginnen.

Ook leuk als je een avondje gaat breien en je hebt zo'n extra draadje kun je precies zien hoeveel je gebreid hebt. Zeker heel stimulerend. 

Hierna wist ik precies met welke naald ik moest beginnen en werden er veel minder fouten gemaakt.




I have just discoverd knitting again and it is so relaxing. I have started simple and promised the whole family a hand-knitted scarf. I had chosen a pattern with constantly changing needles and was regularly lost count and made mistakes.

My mother as experienced knitter, had the golden tip for me. Work on one side of the work a loose wire in another color in your knitting, then you know exactly what needle to begin.

Also nice if you're knitting an evening and you have this extra wire, you can see exactly how much you have worked. Certainly very stimulating.

Reacties