Moderne omslag doek zelf breien herfst 2013

Ik kwam deze omslagdoek / sjaal tegen op internet te koop aangeboden.

Vind het een mooi model en heb geen breipatroon maar dat is voor de handige breister ook niet nodig denk. Deze omslagdoek is te dragen als sjaal of met een ceintuur als een soort vest. Je zou er ook nog mouwen aan kunnen breien.

Zoals gezegd geen patroon maar wel de afmeting naar eigen behoeve aan te passen breedte 105 cm x lengte 135 cm. Genoeg informatie om te beginnen toch ?  Zou zelf niet te grove wol/naalden nemen.



I came across this shawl / scarf for sale on internet.

Find this a beautiful model and I do not think a knitting pattern is neccessary for the experienced knitter. This garment can be worn as a scarf or a with a belt like a vest. You could also knit some sleeves to it.

As said no pattern, but I do have the size width 105 cm x height 135 cm. Enough information to get started right ? I would use some fine wool and needles for this scarf.


Reacties

Anoniem zei…
waar staat het breipatroon?
Helaas heb ik hier geen breipatroon van maar als je de afmetingen al basis neemt en een brede achterzijde breit en de voorzijde in tweeën deelt moet je een heel eind komen.
Ik denk een mooi fijne steek, 1 naald recht 1 naald averecht, wordt heel mooi en niet te dikke wol en naalden gebruiken.
Anoniem zei…
beste, hoe zou jij de randen doen? Ik ben een leek maar die omslagdoek is zo mooi dat ik het ga proberen, enkel de randen vind ik een probleem. Met uw ervaring zal je me hopelijk wat uitleg kunnen geven. Alvast dank, Mana
Je zou de ribbelsteek kunnen gebruiken makkelijk en een mooi effect http://www.allesoverbreien.nl/breisteken-ribbelsteek.html klik op de link voor uitleg.
Maak de rand zeker niet te smal ik denk ongeveer 25 steken. Een gerstekorrelsteek zou ook mooie zijn maar is wat lastiger om te breien klik hier http://www.allesoverbreien.nl/uitlegbreisteken.html
vraagje zei…
Is deze omslag doek in 1x gebreid of zijn het 3 stukken
Zoals al eerder gezegd zelf een beetje creatief zijn. Als je deze omslagdoek in 3 delen wil breien kan ook maar dan krijg je een naad op de schouders. Ik denk dat het het mooiste is als je het in 1 stuk breit. Steken afkanten voor de hals en beide zijden apart verder breien.