Gehaakte onderzetters met haakpatroon snel werkje

Leuk om te maken gehaakte onderzetters volgens DIT PATROON KLIK HIER

Hier een foto van de gehaakte onderzetters. Ik heb ze in verschillende kleurtjes gemaakt. Ik denk dat mijn katoen wat dunner was als het katoen wat voor het patroon gebruikt is, dus iets meer 'gaten' in de onderzetters.

Een probleem waar ik tegenaan liep was dat mijn onderzetters een beetje gingen lubberen de buitenste rand werd te groot. Ik heb dit op gelost door het aantal stokjes in de eerste toer te verminderen tot 15 stokjes.

Als je gehaakte rondje niet plat is dus in de eerste toer stokjes minderen om dit probleem te voorkomen.

Ziet er fleurig uit toch zo een kwartiertje werk per onderzetter. Het patroon is ook makkelijk na de eerste onderzetter weet je dit uit je hooft.

Zelfgehaakte onderzetters 2014

Reacties