Prachtige retro damestrui in fantasiesteek, ook voor de beginnende breister met patroon

Ik heb een prachtig oud 3 Suisses breipatronen boek en wil de geweldige patronen niet alleen voor mezelf houden. Ik heb toch het idee dat er weer meer zelf gemaakt wordt en je werkstuk valt of staat met een goed patroon.

Let op - de maten van vroeger zijn wel anders als nu dus maak zeker een proeflapje en goed meten.

Hier het patroon voor een mooie damestrui. Ik denk uit de jaren 60 helaas staat er geen jaartal op het breiboek vermeld. Het zijn wel de luxe patronen van 3 suisses, dus binnenkort meer er staan zulke mooie truien in.

Om te beginnen dus een makkelijke trui om zelf te breien. Even wennen aan de steek, maar dan breit het makkelijk weg, met een mooi resultaat.

Makkelijk te breien damestrui met een mooi resultaat

Patroon voor mooie damestrui 
Klik op de afbeelding voor vergroting

U kunt direct aan de slag kijk ook eens bij Zeeman voor breiwol en breinaalden veel plezier met breien.

Reacties

Maria Moesman zei…
Wat een prachtige trui. vol enthousiasme begonnen, maar helaas, hij blijft klein, ondanks dikkere naalden.
Nou ja, dan maak ik hem toch af voor mijn kleindochter.
Erg leuk en ik houd me aanbevolen voor meer van deze retropatronen
groetjes,
Maria
mariamoesm@gmail.com
Unknown zei…
vind het een mooi patroon heb vroeger veel gebreid uit de brei boeken van 3suisses
vond het altijd mooie patronen