Zelfgebreid vest, ajour gratis breipatroon voor dit vest kunt u hier vinden

Yes eindelijk want dit was best wel een klus hoor ! Mijn zelfgebreide vest is klaar en ik ben er best trots op.

Het past goed en is heel mooi geworden. Ik heb dit vest gebreid met de wol van Zeeman

Vergis je niet een vest breien is toch behoorlijk meer werk als een trui breien. Vooral het in elkaar zetten is best een klus. Er moest ook nog een bies gebreid worden om de voorkant mee af te werken.

Maar als je dan dit resultaat hebt, ben je best wel trots. Het is een heerlijk warm vest geworden en echt wat aparts door het mooie ajour patroon.

Het patroon klopt prima maar brei altijd een proeflapje voor de juiste verhoudingen. Mijn wol was bijvoorbeeld wat dikker dus ik heb minder steken gebruikt.


zelf een vest breien, gratis breipatroon voor een damesvest

KLIK HIER VOOR HET GRATIS BREIPATROON VOOR DIT AJOUR DAMESVEST


de diverse onderdelen van een zelfgebreid vest nu nog in elkaar zetten 

lengte en verhouding van dit breipatroon kloppen prima 
Kortom een geslaagd breiwerk, maar er zijn heel wat uurtjes in gaan zitten. Het breipatroon is niet moeilijk maar je moet wel steeds tellen om het ajourpatroon goed te krijgen.

Ik heb onderstaande wol gebruikt voor dit vest -  6 bollen is ruim voldoende voor maat 38 dus voor
EURO 6,00 een mooi vest. ( je kan dan niet de uren rekenen natuurlijk ) Deze wol is van acryl dus ook goed te wassen in de wasmachine.






Reacties

Hetty zei…
Prachtig klassiek vest! Bedankt voor het patroon! Hetty van stonehouseworkshop.com