Sokken breien het vervolg diverse mogelijkheden en veel oefenen

Ik ben nog steeds aan het stoeien met mijn eerste gebreide sok. De vorige versie op de rondbreinaald is uitgehaald de maat klopte niet en tegen de tijd dat je bij de mindering komt na de hiel wordt het erg lastig met de ronbreinaald. Je raakt het overzicht kwijt en weet niet waar je moet minderen.

Maar goed al doende leert men... Ook heb ik een proeflapje gebreid van de hiel van het sokkenpatroon  KLIK HIER BREIPATROON SOKKEN

Deze hiel heb ik aan mijn moeder laten zien, maar die was er niet blij mee 'haar' hiel was mooier.

De beschrijving van haar hiel ook ontvangen en ook hier een proeflapje van gebreid.

Kortom de sok is nog niet klaar. Overnieuw begonnen met minder steken en op 4 naalden nu en de hiel wordt nu mijn moeders hiel.

Het breien met 4 naalden is ook weer even wennen als je de rondbreinaald gewend bent dit is weer heel anders maar voor sokken een betere manier om goed het overzicht te houden.



Als er mensen zijn die belangstelling hebben voor de ronde hiel van mijn moeder wil ik de beschrijving hier graag delen.

Ik houd jullie op de hoogte het gaat me lukken maar vergt wel doorzettingsvermogen om dit te leren.

Kun je ook wel wat extra uitleg en hulp gebruiken bij het breien van sokken BREILES SOKKEN BREIEN


Reacties