Twinset vest en truitje met korte mouwen breipatroon jaren 40

Ik blijf het geweldig vinden de echte oude breipatronen waar je toch zo weer mee aan de slag kunt.

Let wel goed op met de maten deze waren vroeger toch anders als nu. Brei dus zeker een proeflapje om te kijken of je verhoudingen kloppen en meet alles goed na.

Materiaal 750 gr. wol breinaalden nr. 2 en 3. Maten borstwijdte 90 cm. Lengte van het truitje 51 cm en van het vestje 53 cm.
Verhouding: 24 st op naalden nr. 3 = 10 cm, 12 naalden = 3 cm.

Dit wordt een prachtig fijn setje als het met deze naalden wordt gebreid, waar je zeker lang plezier van hebt.

Dit patroon komt uit een breiboek uit 1947 en de wol was zo net na de oorlog schaars dus veel strakke korte modellen ook om wol te besparen.

breipatroon vestje jaren 40 

breipatroon truitje jaren 40 
KLIK OP DE AFBEELDING OM HET BREIPATROON TE VERGROTEN 

Brei de complete twinset of kies een van beide delen helemaal retro en zo makkelijk zelf te breien.

Ik vind het truitje erg leuk moet ik alleen wel zo'n puntbeha erbij vinden dat maakt het helemaal af.





Reacties

Marjolein zei…
Ik heb een aantal puntbh's in mijn vintage winkel te Schiedam
Vintagelein Hoogstraat 86 a per 1 juli a.s.