Omslagdoek favoriet breiwerk voor de zomer zelfgebreide stola

Mijn favoriete breiwerk deze zomer is een patroon voor een stola of omslagdoek.

Leuk om te maken, eenvoudig breipatroon en geweldig om cadeau te geven. Deze omslagdoek kan iedereen wel gebruiken.

Het breit heerlijk, gebruik wel een rond breinaald want de laatste toeren heb je behoorlijk wat steken op je naald staan.

De grote is ook afhankelijk van de naalden en dikte van je wol tijdens het breien kun je de afmeting nog aanpassen. Je bepaalt zelf hoe breed / lang je stola wordt. Als je klaar bent met breien is ook je omslagdoek klaar er hoeft niks aan elkaar genaaid te worden een groot voordeel vind ik.

Oké hier mijn huisvlijt tot nu toe van deze zomer.

omslagdoek breien, stola breien, breipatroon 

Ik heb een rode bank en daar heb ik mijn omslagdoeken opgelegd. De roze is voor mezelf, de grijze voor mijn zus en mijn moeder wilde graag een blauwe omslagdoek.  Ik vind de rand en de gaatjes erg leuk. Je ziet hier ook het effect van de diverse soorten wol. Roze is gewoon van acryl, de grijze sjaal is van wat dikkere wol en de blauwe is op dunnere naalden en met fijnere wol.

Zelfgebreide omslagdoek, eenvoudig te breien en snel klaar 

KLIK HIER VOOR BREIPATROON STOLA / OMSLAGDOEK 


breipatroon omslagdoek 
Hier nog even een foto op een zwarte ondergrond komt het patroon nog beter uit. Altijd lekker om zo'n sjaal te hebben die je even om je schouders kunt slaan en een prima kado om zelf te maken. 


Reacties