Sokken breien uitleg waar moet je op letten

Ik ben nog steeds aan het stoeien met zelfgebreide sokken, met hulp van mijn ervaren moeder.

Een paar tips die ik je kan geven zijn:

Minderen na de hiel de onderste naalden aan de zijkant.

Teen steken verdelen de helft voor de bovenkant en de onderste helft in tweeën verdelen.

Klinkt zo een beetje cryptisch maar als je sokken breit kom je er vanzelf achter wat ik bedoel.

KLIK HIER VOOR BREIPATROON SOKKEN  

Heb jaren brei ervaring maar sokken is toch nog lastig. Mijn moeder zegt veel oefenen !! en mijn tweede paar is al beter gelukt als het eerste paar sokken.

Deze keer had ik een fout gemaakt bij de teen ( de steken niet goed verdeeld ) uithalen/uithuilen en opnieuw beginnen was de enige optie.

HIER NOG MEER UITLEG EN FOTO'S HOE JE SOKKEN BREIT

Mijn zoon is nu de trotse bezitter van een lekker paar warme zelfgebreide sokken die precies passen.
Met zijn maat 46 heeft hij nog al eens sokken die net te strak zitten, dus hij is er erg blij mee.

sokken breien fout bij de teen 

sokken breien tips ervaring en breipatroon 
We geven nog niet op en blijven gewoon oefenen. Ik wil dit graag goed onder de knie krijgen zelfgebreide sokken zijn heerlijk warm en beresterk.


Reacties