Nieuw breiproject trui met ingebreide ruit breien

Na vele paren sokken nu even wat anders op de naalden gezet.

Ik ben begonnen aan een trui voor mezelf in het voorpand wil ik een ruit inbreien. Ik heb hier geen ervaring mee dus dit wordt weer een uitdaging.

trui breien met ingebreid ruitpatroon
Ik heb mooie acryl gekocht met een bescheiden glans en wil in het voorpand in roze en blauw een ruitpatroon in breien. De rest van de trui, mouwen en achterpand, worden effen grijs.

De mouwen zijn al bijna af en daarna wordt het tellen geblazen met het breipatroon. Ik weet nog niet precies hoe ik de ruit ga maken maar als basis gebruik ik DIT PATROON KLIK HIER BREIPATROON TRUI MET RUIT 

Mijn wol is wat grover en ook mijn naalden zijn wat dikker dus wordt een stoere trui. Ik vind de wol erg mooi omdat het net een beetje glans heeft. Deze wol breit erg fijn en kan ook gewoon op 40 graden in de wasmachine altijd makkelijk.

Ik brei deze trui met naalden nr. 4 en heb voor de mouwen 46 steken opgezet. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen wordt vervolgd......



Reacties