Trui met ingebreid patroon leuk maar ingewikkeld

De laatste tijd drukker met breien als met bloggen geweest.

De trui met het ingebreide patroon best een werk maar ben nu wel trots op het resultaat. De mouwen en het achterpand doen we gewoon effen.

Eerst flink zitten tellen om te zorgen dat het patroon mooi in het midden kwam en toen aan de slag met heel veel bolletjes/draadjes.

Heel belangrijk bij zo'n ingebreid patroon is dat je de draden om elkaar heen slaat anders krijg je gaten bij de wisseling van de kleuren. 

voorzijde trui met ingebreid patroon veel werk maar mooi resultaat breien

achterzijde ingebreid patroon damestrui tellen en omslaan tijdens het breien

Zoals gezegd best trots op het resultaat maar wat een werk niet echt een breiwerkje om even snel te pakken. Je moet iedere keer weer even in het patroon komen en goed tellen. Je kunt niet zo maar even lekker door breien.

En dan is dit patroon nog niet eens ingewikkeld maar toch wel opletten geblazen. En gewoon blijven tellen en breien en dan kom je er vanzelf.

Het ruitpatroon vind je HIER KLIK VOOR HET PATROON

De trui zelf heb ik weer ergens anders vandaan gehaald een mooi strak getailleerd patroon. Ik houd wel van strakke korte truien. Nu nog even doorbreien aan het achterpand en dan kan ik de trui in elkaar zetten. Ik denk wel dat ik deze met heel veel plezier ga dragen.




Reacties