Breipatroon damestrui even zoeken maar dan heb je ook wat wel op twee naalden

Ik heb wel weer zin om een mooie trui voor mezelf te breien en kijk graag even rond op de site van DROPS / GARNSTUDIO KLIK HIER

Een mooie site vol met brei- en haakpatronen van knuffels tot vesten. Nu zag ik een paar mooie truien langs komen waar ik wel zin in had. Toen ik bij de beschrijving van het patroon ging kijken zag ik dat deze truien gebreid worden op een rondbreinaald beginnende bij de schouders ????

Dat lijkt me knap lastig ik ben gewend om voor- en achterpand te breien beginnende bij de boord onderaan. Het resultaat zal wel mooi worden zonder zijnaden daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat ik hopeloos in de war raak bij het rondjes breien en dan ook nog een armsgat erin maken.

Hebben jullie ervaring met deze patronen voor een trui gebreid op rondbreinaald van Drops of met een ander breipatroon wel eens een trui op een rondbreinaald gemaakt ?

Ik heb deze patronen maar even gelaten voor wat het was en gezocht in de oudere patronen. Hier twee truien die me wel aanspreken en gewoon op twee naalden te breien.

Blauw is echt mijn lievelingskleur ik houd er van maar je kunt ook je eigen combinatie kiezen natuurlijk.

damestrui breien op twee naalden mooi patroon 
Mooie damestrui breipatroon damestrui KLIK HIER

makkelijk te breien mooi resultaat en die kleur geweldig ! 
Damestrui in prachtige blauwe kleur eenvoudig patroon KLIK HIER 

Wel jammer dat de nieuwste patronen allemaal beschreven zijn om te breien met een rondbreinaald. Je kunt het wel aanpassen natuurlijk door alles door twee te delen en je eigen beschrijving te maken.

Ik vind hier altijd prachtige en soms ook uitdagende patronen op staan met randen / kabels / ajour wat je maar wilt.




Reacties

Irmgard H. zei…
Beetje late reactie, maar ik ben ook niet vd rondbreinaald!! Dank je wel voor het zoeken en vinden vd patronen, ga aan de slag!
Wat leuk dat je reageert Irmgard. Ik heb wel eens met een rondbreinaald gebreid, maar vind dit eigenlijk alleen maar handig voor een muts dat gaat nog wel.

Alle andere breisels graag op 2 of 4 naalden dat werkt voor mij veel sneller. Ik was benieuwd wat andere breisters hier van vonden. Bedankt voor je reactie.