Het breivirus heeft me weer te pakken twee projecten op de pennen

Ik ben weer lekker bezig met breien. De babyslofjes waren goed gelukt maar heb nu het patroon een beetje aangepast en vind ze nog mooier geworden.

Het patroon is hetzelfde ik heb alleen andere steken gebruikt. Het boordje heb ik nu in 1 recht / 1 averecht gebreid in plaats van de ribbels uit het patroon. Het boordpatroon zal mooi aansluiten om het voetje. De bovenkant van de voet staat in de gerstekorrel beschreven maar heb ik nu in tricotsteek gebreid. Je krijgt zo een fijner sokje de andere versie vond ik wat grof voor de kleine voetjes.

Verder heb ik het patroon ongewijzigd gelaten aan de zijkant van de voetjes krijg je dus nog wel de ribbels wat ik wel leuk vind.

KLIK HIER VOOR HET PATROON BABYSLOFJES OP 2 NAALDEN BREIEN

babysokjes breien niet zo moeilijk als het lijkt 
.

babyslofjes breien met een boord van 1 recht 1 averecht 
Dit is echt een heel leuk werkje vooral omdat het op twee naalden kan en pas achteraf aan elkaar genaaid wordt. Een avondje rustig breien en je hebt echt een slofje af.

Ik was ook nog met een ander project begonnen een lekkere warme sjaal maar best saai om te breien. Hoe vaker je breit en hoe beter het gaat. Het is leuker om een beetje uitdagend patroon te breien als zo'n rechte lap voor een sjaal.

De wol had ik nog liggen en vorig jaar heb ik al een MUTS GEBREID van deze wol nu dus de sjaal nog

sjaal breien in valse patentsteek breipatroon voor beginner 
Ik heb al veel sjaals voor familie en kenissen gebreid dus nu ook zo'n lekkere warme voor mezelf maar ik wissel de breiwerkjes af want de sjaal is nu niet echt meer een uitdaging. Dit is wel een perfect patroon voor beginnende breisters met een mooi en warm resultaat.

PATROON SJAAL HALVE PATENTSTEEK :

Maak je sjaal breed genoeg zo'n 40 cm is lekker aantal steken afhankelijk van je naalden en wol.

Steken moeten door 4 deelbaar zijn.

1e naald :   3 recht  - 1 averecht
2e naald  :  2 recht - 1 averecht - 1 recht

Deze naalden steeds herhalen heel eenvoudig dus. Je moet alleen niet in de war raken met welke naald je verder moet gaan. Mijn truc is als ik het weg leg weet ik dat de eerste naald die ik moet gaan breien 3 recht - 1 averecht is dan kun je niet de mist ingaan.

Ik zal snel mijn patroon boeken weer eens nakijken en een nieuw patroon op de blog plaatsen.




Reacties