Herentrui breien van sokkenwol basispatroon herentrui

Ik ben weer lekker bezig deze keer een herentrui. Ik vind de wol vaak te dik en erg warm, dus wilde een wat dunnere herentrui breien.

De ervaren dames van de wolwinkel raden mij aan om dan sokkenwol te kiezen. Een hele goede keus zo wie zo ontzettend sterk dus dit wordt een trui die jaren mee gaat.

Mooie gemĂȘleerde wol ook zo leuk om mee te breien iedere keer een ander kleurtje en niet te dik. Dit wordt een hele fijne herentrui die je ook binnen kan dragen.

Met zulke mooie wol hoef je geen moeilijk patroon te kiezen dus heb een basispatroon van breien met plezier genomen.

BASISPATRONEN HERENTRUI BREIEN KLIK HIER

Zo fijn dat je hier voor elke naaldsoort gelijk het goede aantal steken kan kiezen. Ik brei deze trui op naalden nr. 3. Normaal wil ik erg vast breien maar heb heel bewust wat losser gebreid voor deze trui zodat hij straks lekker soepel valt.

herentrui van sokkenwol goed idee mooie fijne trui 
Het breit heerlijk uit ik heb 10 bollen van 50 gram gekocht maar ben nu pas aan de tweede bol bezig dus ga zeker overhouden.

Een paar bijpassende sokken is altijd nog een optie. Ik vind de kleuren en het patroon echt prachtig worden.


Reacties