Sokken breien oefening baart kunst..

Hier een eerlijk blogbericht ik ben nog steeds druk bezig met sokken breien.

Ik heb vandaag mijn eerste gebreide sok eens naast het paar gelegd waar ik nu mee bezig ben. Wat een verschil het eerste paar draag ik ook met veel plezier hoor zijn een beetje slobbersokken en lekker warm.


eerste paar sokken en hoe ik ze nu brei wel een verschil .....
Ik vind vooral de maatvoering lastig alle tabellen op internet kloppen niet echt. Ik gebruik nu naalden nr. 2.5 en zet voor maat 39 - 48 steken op dan krijg ik mooie passende sokken.

Je moet ook weer rekening houden met je wol als deze dikker of dunner is moet je ook weer aanpassen. De lengte van de hiel is ook erg belangrijk met 48 steken wordt de hiel 24 steken breed deze brei ik nu 22 naalden lang en dan krijg je een mooie pasvorm.

Kortom nu bij mijn zesde paar begin ik de slag goed te pakken te krijgen. Je ziet op internet prachtige sokken en dan de tekst erbij mijn eerste paar sokken... dan geloof ik niet helemaal.

Ik kan best leuk breien heb ook al diverse truien gemaakt maar sokken breien is echt een vak apart.

Deze sokken gebreid met een mooi gemêleerd wolletje van de Lidl de wol is niet zo sterk heb ik ervaren dus nu de voet met een extra draadje crème sokkenwol om ze sterker te maken.  

trots op mijn zelfgebreide sokken mooie wol en goede pasvorm  

Reacties